UK Dehradun Pravasi Registration 2022: smartcitydehradun.uk.gov.in Apply

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कोरोना महामारी से शायद ही कोई वंचित रहा हो. पहली लहर थोड़ी शांत ही हुई थी और दूसरी लहर ने बहुत ही तेजी से विकराल रूप ले लिया. जिसकी वजह से सभी राज्य और केंद्र सरकारों ने दूसरी लहर पर काबू करने के लिए नए दिशानिर्देश और नियम लागू किए हैं. We all aware about the COVID-19 pandemic it badly effect on our life style, health, nation’s economy, and others. Due to second wave the State Government release new guidelines but essential services not stopped by any state. The people who concerned with essential services will get e-pass through official portal.

UK Dehradun Pravasi Registration 2021

By having e-pass people can easily travel from one place to another place.You must have travel pass issued by the State Government of Uttarakhand, If anyone enter in Uttarakhand state otr Dehradun city.

UK Dehradu Pravasi Registration 2021
UK Dehradu Pravasi Registration 2021
Document e-pass online
Under State Government of Uttarakhand
Registration Uttarakhand Migrant Pass Apply Online
Official portal smartcitydehradun.uk.gov.in
Check online UK Dehradun Pravasi Registration 2021
आवेदन उत्तराखंड ई पास ऑनलाइन अप्लाई
For Migrant/Pravasi
Purpose Essential document to travel in UK state

Nanda Devi Kanya Yojana

कोरोना संक्रमण के बढ़ते मामलों की वजह से सभी राज्य सरकारें परिस्थितियों के आधार पर निर्णय ले रहे हैं. उत्तराखंड गवर्नमेंट ने भी weekend curfew और partial curfew लगाया गया है. अगर आपको उत्तराखंड राज्य में किसी जरूरी काम से जाना है तो आप आधिकारिक वेबसाइट पर ई-पास प्राप्त कर जा सकते हैं. Pravasi Registration e-Pass Uttarakhand, How to check Uttarakhand e-pass status online. Get all details about types of passes issued by smart city Dehradun official website, how to apply and check status.

Uttarakhand e-Pass Apply Online

Types of passed issued by the official website

  • The State/Central Government employees will get pass
  • Industry related department
  • Fisheries department
  • Employees of bank services
  • Person conerned with Govt schemes
  • MANREGA employees and workers
  • Medical team/doctors/intenet and IT services, construction workers, vehicle for movement of essential goods and services. Supplies that are concerned with all the essential commodities.

इस सारी प्रक्रिया का उद्देश्य कोरोना संक्रमण की दूसरी लहर को रोकना है (break the chain). इसीलिए आप देहरादून या उत्तराखंड राज्य में प्रवेश लेना चाहते हैं या राज्य से बहार जाना चाहते हैं तो आपको आधिकारिक पोर्टल पर पंजीकरण करना होगा.

Uttarakhand Kisan Pension Yojana

What is New Order for Migrants – गृह मंत्रालय ने कहा की सभी राज्यों और केंद्र शासित प्रदेशों में फंसे व्यक्तियों को उनके घर वापस भेजने के लिए मानक प्रोटोकोल स्थापित करना है. इसके अलावा अगर आपको उत्तराखंड राज्य में किसी अनिवार्य काम से जाना है तो भी ऑनलाइन आवेदन करके पास प्राप्त करके जा सकते हैं.

उत्तराखंड सरकार जल्द ही प्रदेश के जो भी नागरिक दूसरे राज्य में फंसे हुए हैं उनको वापस लाने हेतु पूरी व्यवस्था विकसित की जाएगी. ऑफिसियल वेबसाइट के माध्यम से आप ऑनलाइन पंजीकरण कर उत्तराखंड सरकार के पास नाम दर्ज करवा सकते हैं. Get all details about Registration for Travelling to/From Uttarakhand.

Registration Process for Uttarakhand ePass

If you want to apply online for e- pass Uttarakhand, you have to read all instructions carefully available the concerned website.  उत्तराखंड प्रवासी पंजीकरण Uttarkhand Migrant Registration).

PM Garib Kalyan Yojana Registration

  • You have to visit the official portal and read all instructions, guidelines carefully.
UK Pravasi Registration 2021
UK Pravasi Registration 2021
Uttarakhand Pravasi Pass Apply Online
Uttarakhand Pravasi Pass Apply Online
  • Travelling Required for – दिशा निर्देश पढने के बाद आपको यात्रा का प्रकार चुनना होगा (Request Type). Coming to Uttarakhand, Uttarakhand to Other State, Inter district Uttarakhand.
  • Mode of travel
  • Category of the Traveller (Registration Category, Registration Sub Category, Journey Date). Do you have RT-PCR/TRUNAT/CBNAAT/Antigran test report (COVID-19 negative report). select yes or no.
  • Are you coming from out of India.
  • Travelling from – State, District, Present City, Address. Travelling to District Name, Urban/Rural, Address.
  • Applicant details – Name of Traveller, Father Name, Age, Gender, e-mail address, Govt ID type and number, Status in Arogya Setu app.
  • Number of Co-travellers, upload your document/age proof.
  • Accept all term and conditions (tick in checkbox). Click on submit button.

After that you application ID will generated and department will release e-pass online. You can download e-pass when the concerned depatment release pdf file of movement pass along.

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